برگزاری سمینار علمی پیرامون فضیلت ماه محرم و روز عاشورا در پوهنتون دایکندی
آمریت دعوت و ارشاد پوهنتون دایکندی در ادامهٔ سلسله برنامههای علمی و آگاهیدهی خویش، سمینار علمیای را پیرامون فضیلت ماه محرم و روز عاشورا با حضور اعضای هیئت رهبری، استادان و کارمندان این پوهنتون برگزار نمود.
در این سمینار، محترم نامزد پوهنیار تاجمحمد صالحی، یکی از استادان پوهنځی شرعیات پوهنتون دایکندی، پیرامون جایگاه و فضیلت ماه محرم بهعنوان یکی از ماههای بافضیلت در اسلام، مطالبی جامعی ارائه نمود.
وی با استناد احادیث شریف بیان داشت که ماه محرم از جمله ماههای حرام و بافضیلت است که پیامبر اکرم برای آن حرمت و جایگاه ویژهای قائل بودهاند. ایشان افزودند که روزه گرفتن در روز عاشورا از سنتهای مؤکد پیامبر اکرم است و آن حضرت مسلمانان را به روزه گرفتن در این روز تشویق نمودهاند.
استاد صالحی در بخش دیگری از سخنان خویش به جایگاه والای نواسههای پیامبر اکرم اشاره نموده و اظهار داشت که پیامبر اکرم آن دو بزرگوار را «دو سرور جوانان اهل بهشت» معرفی فرمودهاند و محبت و پیروی از ایشان را از ارزشهای مهم اسلامی دانستهاند.
در پایان، محترم استاد عمری، یکی دیگر از استادان این پوهنتون، بر اهمیت بهرهگیری از فضایل ماه محرم، تقویت ایمان، انجام اعمال صالح، حفظ وحدت و همبستگی میان مسلمانان و پیروی از سنت پیامبر اکرم تأکید نمود.
مدیریت نشرات
